Filmrecensie: Fantastic Beasts 2 – The Crimes of Grindelwald

24. 11. 2018

Het tweede deel in de Fantastic Beasts-reeks is zojuist verschenen op het witte doek. De schijnbaar eindeloze verhaallijnen kunnen soms wat vermoeiend zijn, maar begrijp ons niet verkeerd! Het team van Europosters houdt van alles wat te maken heeft met de magische wereld van Harry Potter: de ontelbare personages en de complexe, met elkaar verweven verhaallijnen. Daarom bespreken we hier de meest briljante momenten en het soms wat langdradige verhaal, en vertellen je waarom je deze film toch niet mag missen.

Magisch circus

Eén van de magische scènes in de film draait om het Circus Arcanus, waar we het mysterieuze personage Nagini ontmoeten. Fans voorspelden al dat zij hetzelfde personage is als de slang van Voldemort in de Harry Poter-saga. Ze is vervloekt met de zogenaamde Maledictusvloek, wat betekent dat ze uiteindelijk gedoemd is om permanent in een slang te transformeren. De kijker wordt getrakteerd op spannende actie, enge freaks en een nieuw harig beest dat al snel in Newt’s koffer komt te wonen.

Niffler is altijd in voor verrassingen

Wie was er niet dol op het kleine diertje met de lange snuit die een hoop problemen veroorzaakte in de eerste film? Deze keer trekt Niffler opnieuw de aandacht in een stel grappige en schattige scènes in de film. Maar hij is niet de enige! Een paar baby-Nifflers stelen de show en zorgen voor een hoop vermaak. Aan het einde van de film speelt Niffler een belangrijke rol wanneer hij een glimmend object steelt dat een belangrijke rol in het verhaal speelt.

De nieuwe slechterik in de schijnwerpers

Aan het einde van de eerste film is de identiteit van Grindelwald ontmaskerd en belandt hij in de gevangenis. Grindelwald, vertolkt door Johnny Depp, is veel te zien wanneer hij door Parijs dwaalt om zijn aanhangers te verzamelen. Tegelijkertijd komt de kijker meer te weten over de complexe relatie tussen Grindlewald en Perkamentus, vertolkt door Jude Law. Dit leidt tot speculatie en geruchten.

Oneindige verhaallijnen

Hoewel we genoten van de magische momenten en prachtige beelden mist de film een duidelijke structuur. Net als in alle andere Harry Potters-films heeft elk personage diepgang en een achtergrondverhaal dat vaak is verweven met andere personages. Dit deel in de serie belastte de kijker echter met eindeloze wendingen, overbodige uitweidingen en verhaallijnen. Vooral de laatste 30 minuten van de film zit bomvol onnodige informatie over de personages, gevolgd door een cruciale beslissing: Grindlewald aan de ene kant en Perkamentus en het Franse Ministerie van Magie aan de andere kant.

Er is hoop

De film probeert eigenlijk een basis te leggen voor de komende films, want er staan nog drie films in deze reeks op de planning! Daarom kunnen we de verwarrende scènes en overtollige informatie door de vingers zien. We raden de film absoluut aan, want het is prachtig gemaakt, de beesten zijn schattig (sommige beesten tenminste…) en hopelijk zijn de komende films net zo goed als het eerste deel, waarin Eddie Redmayne het charmante personage Newt Scamander vertolkt.

Weet je nog niet of je de film wilt zien? Bekijk dan de trailer 🙂

MEER OVER FANTASTIC BEASTS

MEER OVER HARRY POTTER