Ontdek de beste deals van deze week: KALENDERS 2022 korting -20 % ×

Filmrecensie: Avengers Endgame

17. 05. 2019

Een van de meest verwachte films van dit jaar is eindelijk in de bioscoop te zien en heeft al bezoekersrecords verbroken. Na 10 jaar komen we eindelijk te weten of Thanos de helft van het universum succesvol heeft uitgeroeid. En wie zijn leven verloor in een poging om het universum te redden van de ondergang.

#Thanos knipte met zijn vingers

Tijdens de Infinity War bundelden de Avengers hun krachten met andere helden uit het Marvel-universum en probeerden zij te voorkomen dat Thanos alle infinity stones in handen zou krijgen, en zo de helft van het universum zou kunnen vernietigen. Helaas mislukte deze poging en moesten we afscheid nemen van Gamora, zij werd met een gebroken hart opgeofferd door Thanos zodat hij de Soul stone kon bemachtigen. De helft van de superhelden – Doctor Strange, Black Panther, Groot, Drax, Starlord en Spiderman – verdwenen samen met Nick Fury, die op het laatste moment erin slaagde om Captain Marvel om hulp te vragen.

#Vergeet niet je zakdoekjes mee te nemen

Aangezien we de ervaring niet willen verpesten voor degenen die de film nog niet hebben gezien, zullen we het plot niet in detail bespreken. Maar ik zal het wel over het gevoel hebben dat de film oproept. Afgelopen jaar gingen de geruchten dat de contracten van de acteurs niet werden verlengd, dit zou betekenen dat de personages Endgame niet zouden overleven. Als een echte Marvelfan keek ik natuurlijk ontzettend uit naar Endgame, maar ik wilde zeker geen afscheid nemen van mijn favoriete personages. Voordat ik naar de bioscoop ging zag ik een bericht van een vriendin uit de Verenigde Staten op Facebook, ze klaagde dat haar man niet had gehuild op hun trouwdag, maar wel tijdens het zien van de laatste Avengers-film. Ik bereidde mijzelf voor op het ergste, want ik huil al bij het zien van een zielig katje in reclames. Uiteindelijk had ik mijn zakdoekjes niet nodig. Maar ik hoorde wel een paar mannen erg emotioneel worden, zoals de man van mijn vriendin.

#Verandering brengt leven

Waar kun je naar uitkijken? Het zou geen ‘endgame’ zijn als er niemand doodging, maar er worden ook een aantal personages tot leven gewekt. Endgame is een cadeau voor Avengers-fans, als dankbaarheid voor 10 jaar loyaliteit. Daarom worden er veel grapjes gemaakt en doen de hoofdpersonages verrassende uitspraken. Kan je je voorstellen dat Captain America uit 2011 zou schelden of grapjes over zijn kont zou maken? Thor maakt echter de grootste verandering door, maar ik zal niets verklappen. Het is de verrassing waard. 😊 De filmmakers herdenken ook Stan Lee, wat voor mij het meest emotionele moment uit de film was.

#Gaan we onze helden nog terugzien?

Ook al is Endgame het einde van de filmreeks, nemen we niet voor altijd afscheid van onze superhelden. Aangezien Black Panther en Doctor Strange succes boekten, gaan we hen vast en zeker terugzien. Dit jaar staat ook nog een reis door Europa met Peter Parker op de planning, wij kijken ernaar uit!

Endgame Collectie

Europosters – Decorate your life

Sinds 1999 is Europosters een van de topverkopers van posters, schilderijen en officiële merchandise in de Tsjechische Republiek en de rest van Europa. Bij ons vind je een enorm aanbod van film, game en sport posters in alle formaten, evenals tal van originele geschenken voor echte fans van Star Wars, Harry Potter, comics of Warner Bros. Wij weten dat mokken, verzamelfiguren, puzzels en kleding de beste cadeaus zijn voor iedereen, ongeacht leeftijd of interesse. Heb jij meer met interieur design? Dan ben je bij ons ook aan het juiste adres! Elke dag versturen we posters, illustraties, fotobehang en kunstreproducties naar tevreden klanten in meer dan 25 landen. #MerchForAll

Contact:

E-mail: info@europosters.eu

Maandag – Vrijdag  ǀ 7:00 – 15:00