Film review: Guardians of the Galaxy Vol. 2

11. 06. 2017

Sinds het uitbrengen van de eerste Guardians of the Galaxy hebben ik en het team hier bij Europosters met spanning uitgekeken naar de opvolging. Gisteravond was eindelijk het moment waarop we de tweede film zagen, en mijn beste vrienden, ga even zitten, want ik ga je een review bieden van één van Marvel’s beste film tot nu toe. Let er op dat deze blogpost een paar kleine spoilers bevat!

Het Plot

Zoals duidelijk werd uit de trailer, dit team van buitenbeentjes gaat het Universum redden van een grote dreiging. Onderweg zien we prachtige ruimte-veldslagen, veel vijanden ontstaan om hilarische redenen, en Baby Groot die veel te schattig is om ondertiteld te worden door de stoere Vin Diesel. Het schrijven van het script was creatief, gevuld met nieuwe grappen en met een flinke knipoog naar superhelden clichés.

De Karakters

Met de karakters in de film was de nerd van binnen het meest tevreden. De film ging dieper in op elke van de karakter’s achtergrond verhalen. We leerden meer van Star Lord‘s relaties, Gamora’s familie problemen, Rocket’s emotionele drama en Drax’s verschrikkelijke verleden. Bautista was hilarisch. Wie zegt dat voormalige worstelaars niet grappig kunnen zijn.

De Omgeving

Ik volg al sinds mijn kindertijd een regel, dat de ruime cool is. Ik zag de film in volle 3D en de planeten, fauna, flora en alien rassesn waren adembenemend. Ow, en de lasers die overal heen vlogen waren ook cool. Verder waren de visuele effecten niets zonder de nieuwe geluiden van de Awesome Mix Vol. 2, die zeker op mijn nieuwe afspeellijst staan.

Paaseieren

Als je het verhaal van de stripverhalen niet hebt gevolgd zou deze film niet geweldig moeten zijn. Maar er zitten vele paaseieren verstopt We zagen Howard the Duck, the Watchers, Stan Lee deed zijn camees, en de karakters die in de opkomende Thor film zitten.

Naar mijn mening verdient de film een solide 9 uit 10. Het is een film die het waard is om te kijken, zelfs als je geen Marvel fan bent. Er zijn fantastische visuele effecten, goede karakters, een goed plot en een goede strategie voor Niet-Guardians fans om bekend te worden met de karakters. Dus als iemand de film met mij wil bekijken, laat het me weten. “En het maakt niet uit hoe moeilijk het leven wordt, onthoud dat… Wij zijn Groot!”

SHOP AL ONZE GUARDIANS OF THE GALAXY ACCESSOIRES!

Aneta

I love inspiring others with simple, creative ideas on how to decorate and organize your home. What's the best part? You don't need a big budget!